Praca zdalna w zawodzie copywritera

Jednym ze sposobów na pisanie treści na zamówienie jest praca zdalna. Copywriter w tej sytuacji przyjmuje rolę narratora marki i odpowiada między innymi za spójność komunikacji na linii firma-klient. Istnieje wiele metod na to, aby Twoją stronę firmową i/lub mediami społecznościowymi zajął się copywriter. Praca zdalna umożliwia osobom, takim jak ja uczestnictwo w kilku interesujących projektach jednocześnie. To dodatkowa zaleta dla Ciebie. Nie musisz bowiem zatrudniać pracownika na etat. Wystarczy, że wybierz odpowiedniego copywritera, aby rozpocząć współpracę B2B.

Czym zajmuje się copywriter?

Copywriter to autor tekstów i haseł reklamowych. Jego dzieła są wykorzystywane na potrzeby firmowych stron internetowych, prowadzenia profili w mediach społecznościowych, tworzenia papierowych materiałów reklamowych i tak dalej… Najczęściej twórca treści zajmuje się pisaniem opisów produktów, tekstów SEO, ogłoszeń lub systematycznym prowadzeniem bloga dla danego przedsiębiorstwa. Sama idea copywritingu nie ogranicza jednak roli do pisania krótkich tekstów reklamowych lub redakcji artykułów. Obecnie copywriter uczestniczy bezpośrednio w całym procesie kreacji marki.

Praca zdalna copywritera

Jedną z najczęściej wybieranych form współpracy jest praca zdalna. Copywriter w takiej sytuacji pozostaje zazwyczaj wolnym strzelcem, czyli freelancerem. Umożliwia to tworzenie treści na potrzeby kilku projektów jednocześnie. Nie oznacza to jednak, że możesz spodziewać się niewystarczającego zaangażowania, jakie zapewni copywriter. Praca w szczególności w trybie zdalnym, umożliwia kontrolę nad czasem i poprawę swojej produktywności.

Dlaczego potrzebujesz copywritera?

Osoba, która zdecydowała się na wykonywanie tego zawodu, jest nie tylko zdolna do stworzenia treści poprawnych pod względem ortografii i interpunkcji. Copywriter powinien znaleźć swój unikalny sposób na przyciągnięcie uwagi klienta i czytelnika.

Zatrudnienie lub rozpoczęcie współpracy z copywriterem może wydawać Ci się czymś niepotrzebnym. Z mojej perspektywy wynika bowiem, że o ile zatrudnienie programisty, czy grafika nie jest obecnie rzadko spotykane, o tyle przed poszukiwaniem pomocy w pisaniu treści niektórzy przedsiębiorcy wciąż mają opory. Poniżej moje sugestie, dlaczego i kiedy potrzebujesz copywritera.

  • Prowadzisz fanpage, a wśród obserwujących znajduje się tylko Ciocia Krysia, mama i Twoja druga połówka? Wystarczy, że w odpowiedni sposób zaprezentujesz swoją markę, a Social Media staną się doskonałą przestrzenią na promocję.
  • Masz stronę internetową, ale oprócz kilku zdań w zakładce „O nas”, ikonek na stronie głównej i listy usług nie dzieje się na niej nic? W takim razie trudno liczyć na jakiekolwiek efekty z jej posiadania. Copywriter rozszerzy dla Ciebie treść w sposób interesujący i przyciągający uwagę, a przy tym pomoże w pozycjonowaniu. W ten sposób strona może wyświetlać się wyżej w wynikach wyszukiwania potencjalnych klientów i dotrzeć do grupy docelowej.
  • Jesteś na samym początku prowadzenia działalności lub przenoszenia jej do świata online? Copywriter zaraz po osobie, która stworzy dla Ciebie stronę internetową, jest naprawdę potrzebny. Jego zaangażowanie doprowadzi do stworzenia ciekawych tekstów na stronę i systematycznego prowadzenia bloga.
  • Prowadzisz sklep internetowy, a oprócz umieszczonych zdjęć produktów na stronie nie znajdują się żadne informacje? Klient nie kupi Twojego produktu w ciemno (jeśli w ogóle jakimś cudem znajdzie się na Twojej stronie). Copywriter zadba o stworzenie opisów kategorii, opisów produktów i tym podobnych tworów.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.